Suivre aussi Charles L. Mee sur :
Présentation
what I like
My own work begins with the belief that human beings are, as Aristotle said, social creatures—that we are the product not just of psychology, but also of history and of culture, that we often express our histories and cultures in ways even we are not conscious of, that the culture speaks through us, grabs us and throws us to the ground, cries out, silences us.
I don't write "political plays" in the usual sense of the term; but I write out of the belief that we are creatures of our history and culture and gender and politics—that our beings and actions arise from that complex of influences and forces and motivations, that our lives are more rich and complex than can be reduced to a single source of human motivation.
So I try in my work to get past traditional forms of psychological realism, to bring into the frame of the plays material from history, philosophy, insanity, inattention, distractedness, judicial theory, sudden violent passion, lyricism, the National Enquirer, nostalgia, longing, aspiration, literary criticism, anguish, confusion, inability.
I like plays that are not too neat, too finished, too presentable. My plays are broken, jagged, filled with sharp edges, filled with things that take sudden turns, careen into each other, smash up, veer off in sickening turns. That feels good to me. It feels like my life. It feels like the world.
And then I like to put this—with some sense of struggle remaining—into a classical form, a Greek form, or a beautiful dance theatre piece, or some other effort at civilization.
C h u c k M e e
Eléments bibliographiques et mises en scène :
Les textes des pièces sont disponibles en téléchargement sur le site de l'auteur
Agamemnon
Mise en scène de Brian Kulick, Actors' Gang, Los Angeles, 1994
Another Person is a Foreign Country
Mise en scène de Anne Bogart, En Garde Arts, New York, 1991
The Bacchae
Mise en scène de Brian Kulick,Mark Taper Forum's Festival of New Work, Los Angeles, 1993
Belle Epoque
Mise en scène de Martha Clarke, Lincoln Center, hiver 2005
The Berlin Circle
Mise en scène deTina Landau, Steppenwolf, 1998
Big Love
Mise en scène de Les Waters, Actors' Theatre of Louisville, 2000
Mise en scène de Brian Kulick, ACT Seattle, 2001
Mise en scène de Darron West, Rude Mechanicals Austin, Texas, 2001
bobrauschenbergamerica
Mise en scène de Anne Bogart, Actors' Theatre of Louisville, 2001
Chiang Kai Chek
Mise en scène de Bill Akins, Institute for Advanced Studies in the Arts, Arizona State University, 1996
The Constitutional Convention: A Sequel
Fetes de la Nuit
Mise en scène de Les Waters, Berkeley Rep, hiver 2005
First Love
Mise en scène de Erin Mee, New York Theatre Workshop, 2001
Full Circle
Mise en scène de Robert Woodruff, American Repertory Theatre, 2000
Mise en scène de David Schweizer, The Evidence Room, Los Angeles, 2000
The Imperialists at the Club Cave Canem
Mise en scène de Erin Mee, Public Theatre, New York, l988
The Investigation of the Murder in El Salvador
Mise en scène de David Schweizer, New York Theatre Workshop, l989
Limonade Tous les Jours
Mise en scène de Marc Masterson, Actors Theatre of Louisville, 2002
The Mail Order Bride
My House Was Collapsing Toward One Side
Mise en scène de l'auteur, New York’s Dance Theatre Workshop, 1996
Orestes
D'après de texte d'Euripides, en collaboration avec Robert Woodruff
Mise en scène de Tina Landau, American Repertory Theatre Institute, 1992
Mise en scène de Anne Bogart, Saratoga International Theatre Institute
A Perfect Wedding Mise en scène de Gordon Davidson, Kirk Douglas Theatre, 2004 Mise en scène de Ivo van Hove, Tongeelgroep Amsterdam, décembre 2005
Requiem for the Dead
Salome
Mise en scène de Jan Lauwers, 2003 sous le titre (No Comment)
Snow in June
Mise en scène de Chen Shi-Zheng, American Repertory Theatre, Cambridge, 2003
Summer Evening in Des Moines
Summertime
Mise en scène de Kenn Watt, Magic Theatre, 2000
Time to Burn
Mise en scène de Tina Landau, Steppenwolf, 1997
The Trojan Women: A Love Story
Mise en scène de Tina Landau, En Garde Arts, New York, 1996
Mise en scène de Matthew Wilder, California Institute of the Arts, 2001
True Love
Mise en scène de Daniel Fish, Zipper Theatre, 2001
Mise en scène de Ivo van Hove, Holland Festival, 2001
Utopia Parkway
Mise en scène de Andre Belgrader, Classic Stage Company, 2006
Vienna: Lusthaus
Mise en scène de Martha Clarke, Public Theatre, l986
Obie de la meilleure pièce en 1986
Mise en scène de Martha Clarke (nouvelle version), New York Theatre Workshop, 2002
The War to End War
Mise en scène de Matt Wilder, Sledgehammer Theatre, San Diego, 1993
Wintertime
Mise en scène de Les Waters, La Jolla, 2002
Ces fonctionnalités sont réservées aux abonnés
Déjà abonné,
Je me connecte
–
Voir un exemple
–
Je m'abonne
Ces documents sont à votre disposition pour un usage privé.
Si vous souhaitez utiliser des contenus, vous devez prendre contact avec la structure ou l'auteur qui a mis à disposition le document pour en vérifier les conditions d'utilisation.